Ana içeriğe atla

Yakıttan Nasıl Tasarruf Edilir?

   Bildiğimiz gibi herkes harcamalarını kısma gereği duyuyor. Eğer Ali Ağoğlu kadar zenginseniz bilemem. Her şey den tasarruf ediyoruz da kullandığımız arabanın yakıtından nasıl kazanabiliriz? Evet bu konuda gereğinden fazla söylentiler var. Hangisi veya hangileri ne kadar doğru bilemem. Ama benim tavsiyelerim kesinlikle uygulanması sonucunda yakıt tasarrufusunu fark edeceksiniz. Benzin, dizel, gaz hiç fark etmez. Kazanmaya aşağıdaki yazımızı inceleyerek başlayabiliriz.


   Camlar Kapalı Şekilde Sürüş
Tamam Mini Cooper'ınız olmayabilir, bir şey demedik!
   Kulağa nasıl geliyor? Evet biraz anormal gelebilir ama gerçekten önemli bir husustur. Bütün araba kullanan vatandaşlarımız genellikle camları açık seyahat ederler. Bu da yakıt tüketimini artırmaktadır. Bana mantıksız geldi ne alaka diyenleriniz var mı? Yoksa bile ben açıklayacağım. Şimdi mantıklı bir düşünelim yolda Allah ne verdiyse kaptırıyoruz 60-70 km hızla neyse camlar açık bir vaziyette. Rüzgar arabanın hacmini de göz önünde bulundurursak arabanın gittiği yönün tam tersi bir kuvvet uygulayacaktır. Bu nedenle ister istemez arabanız fazla yakıt harcayacaktır. Peki kardeşim doğru söylüyorsun kış ilkbahar sonbahar neyse de yaz mevsiminde ne yapıcaz? Evet gerçekten mantıklı bir soru yaz mevsiminde sıcaktan yanacak mıyız? Tasarruf edelim derken kriz mi geçirelim? Hayır arkadaşlar onun yerine klimayı açacağız. Ne daha demin tasarruf diyorduk? Dalga mı geçiyorsun sen kardeşim? Arkadaşlar sakin oluyoruz ilk önce. Şimdi camlar kapalı bir şekilde %20 daha az yakıt yakıyoruz. Klimayı açarsak %5 daha fazla yakıt yakacağız. Yani %15 kar kalıyor. Kliması da bedava!

   Tekerlekleri Kontrol Etmek
   Arabamızın tekerleklerini daima gerekli olan basınçla şişirmemiz gereklidir. Yani tekerleklerin havası olması gerektiğinden inikse arabanız daha fazla yakıt yakar. Açıklayalım hemen. Biraz tuhaf gelebilir ama şöyle düşünelim. Havası inik topla mı daha iyi oynar daha iyi şut çekersiniz yoksa havası tam dolu olan topla mı? Bilmiyorum artık illa inik topla diyenler çıkar. Onlar o zaman o şekilde oynamaya devam etsinler. Bizse mantığın yanında yürümeye devam edelim.

   2000 Devirle 3000 Devir Arası Vites Yükseltme
Normal bir arabanın en az yakacağı devir 2000 devirle 3000 devir arasıdır. Fazla gaza gelip gaza basmayalım. Ayrıca arabayı devirli kullanmak hakkında ki yazımı da incelemenizi şiddetle tavsiye ediyorum. Her neyse dostlar benden bu kadar umarım az çok yararınıza bir şeyler söylemişimdir. Uygulamak size kalmış. Uygulayın bir şeyler kaybetmezsiniz merak etmeyin. Bir daha ki yazım da görüşmek üzere kendinize iyi davranın.


Yorumlar