Ana içeriğe atla

Doktordan Araba Muhabbeti, Araba Kimden Alınır?

   Araba alım-satımında genellikle karşılaştığımız kavramlardan bazıları "Doktordan Satılık Araba" veya "Doktordan Temiz" şeklinde olduğunu fark etmişsinizdir. Merak edenler için bir de ben açıklamaya çalışacağım.

   Doktorlar iş gereği genellikle temiz insanlardır. Temiz insanlardan kastımız mesela tırnaklarını hayatta uzatmazlar, uzatamazlar.(Operatör olan yani ameliyata giren doktorlar için geçerli.) Yaşantıları temiz olmakla beraber kendilerine ait eşyaları da son derece temiz kullanırlar. Bunlardan birisi de arabalarıdır. Şimdi akıllarda bulunan soru işaretlerini yanıtlayalım. Doktorlar normal alışkanlığı dahilinde o kadar temiz olmasa da arabası neden temizdir? Arkadaşlar bana kalırsa bu doktorların tamamı ile gördükleri eğitim öğrendikleri bilgi ve birikimlerden kaynaklanıyor. Yani şöyle diyelim. Ben bir yere yemek yemeye gittim garson geldi siparişimi verdim. Bu arada elimi masayla şöyle bir sürttüm. İstemli veya istemsiz hiç fark etmez. Temiz bir yer olduğunu varsayıyorum. Yemek geldiğinde belki hiç düşünmeden yemeğe başlayabilirim. Ama doktor için bu pek söylenemez. Çünkü gördüğü eğitim üzerine bakteri zararlı yararlı şeyleri normal bir insandan kat kat daha iyi bilir. Doktorun bölümü hiç fark etmez. Sonuç olarak bilir. Bu da ister istemez sonuçların ne doğuracağını iyi bildiğinden dolayı benim gibi rahat bir şekilde yemeğe başlayamaz.

   Titiz biri olduğunuzu varsayıyorum ve ikinci el araba alacaksınız. "Doktordan" şeklinde bir ifade veya ibare görürseniz hiç tereddüt etmeden o kişiyi arayıp arabanın fiyatı hakkında konuşmaya başlayabilirsiniz.

   Yani bu benim tahminim. Artık 5 aşağı 5 yukarı doğru bilemem. Ama gerçekten doktorlar titiz insanlar oluyor. Bunun sebebini ben hem iş gereği hemde öğrenmiş olduğu bilgi ve tecrübelerden olduğunu düşünüyorum.

Yorumlar